Pentangling del 2 (Spotify-lista)


Sent om sider kommer den, del 2 av min hyllning av den engelska gruppen Pentangle. Det är så svårt att blogga så här års, tur att det snart är semester. Men jag ska komma igång lite nu igen, om inte annat med lite poster om rapps så ni inte tror att jag blivit helt soft som Lambi och bara lyssnar på akustisk medeltidspop och skäggcountry. I klippet ovan ser vi i alla ett nybildat Pentangle i högform. Bert Jansch är fan en rätt sexig man ändå, på ett sextiotalsfilmsaktigt sätt. Det får man ge honom.
Och som utlovat, en Spotify-lista med Pentangle-bangers. Vi skiljer oss ju alla i vår tolerans för medeltidsfeeling i musik – många är tokallergiska, andra klarar Fleet Foxes och Midlake och liknande skogshuggarrock, och andra går all out och är nere med fioler och dragspel och skit. Själv tycker jag att Pentangle håller balansen rätt bra, men låt inte mina öron berätta för dig vad du ska gilla. Döm själv:
Spotify: Dogmatik Pentanglar lite
Nu när till och med gratis-Spotify börjar begränsas kan man börja säga: Du kunde ha spenderat dina Spotify-timmar var som helst i världen, men du gjorde det med mig. Jag uppskattar det! (Sagt med min bästa Jigga-röst

Taggad ,

Kommentera

