Lite dubstep i vårnatten


Bloggfrekvensen har som sagt gått ned rätt rejält på sistone. Men jag slänger upp lite dubstep i dag, eller vad man nu ska kalla det. Genren har växt och växt, och mycket av det som kallas ”dubstep” är fortfarande rätt tråkigt, men det görs också grymma grejer under paraplybegreppet. Jag har hyllat Joker mången gång på den här bloggen tidigare, men nu är hans debutalbum äntligen på gång, och han säger själv (i en youtubekommentar!) att Milky Way här ovan finns med på det. Dessutom är han inte bara en jävel på att göra wonkig basmusik, utan han har en respektabel golfsving också:

”Milky Way”-klippet däruppe är rippat från en mix, och låten övergår i en annan rätt ny dänga, producerat av L-Wiz. Också riktigt coola grejer. L-Wiz som dessutom är en av de få svenskar som nått någon slags ryktbarhet på scenen, såvitt jag vet.

Slutligen måste jag tipsa om King Midas Sounds album ”Waiting for you” (finns på Spotify!). Kanske inte för alla, eller för alla humör, men det har gått varmt hos mig på kvällarna, när man sitter framför datorn eller tv-spelet och solen har gått ned. Det är sällan jag låter album gå två-tre gånger i rad på repeat, som jag gör med det här. Så om du lyssnar på plattan på Spottens gratisversion finns det klar risk för att King Midas Sounds fem-spelningar-i-månaden-kvot fylls fort. Jag har ännu inte börjat betala för Spotify, men jag funderar faktiskt på att bite the bullet baby… BITE THE BULLET.

Taggad , , ,

Kommentera

