Kärlek. Amerikansk stil.


Jajamen, i morgon bitti går flyttlasset – det fjärde på ett år. Uppsala-Bergshamra-Hornstull-Hammarbyhöjden-Årsta från mars 2010 till februari 2011. My god, vilken pärs det varit – även om jag fått en välbehövlig push att göra mig av med kläder och slimma ned skivsamlingen rätt rejält. Men nu kommer jag äntligen att få bo där jag vill, så länge jag vill, hur jag vill. Jag har kommit en lång väg, baby. Härligt men farligt är att jag numera har hur mycket space som helst – inklusive två(!) förråd – att fylla med lp:s, dvd:er och diverse junk. Jag gillar min kultur i fysisk form, som ni vet. Men jag ska försöka hålla mig i skinnet.
En annan fråga är så klart det här med inredning. Jag skulle vilja pimpa mitt kök lite. Men det kan vara bra att påminna sig om att man aldrig kommer att kunna tävla med Adam Yauch från Beastie Boys, och hans kök med USA-tema. Ni ser det här ovan – på omslaget till Beastie Boys-Ep:n ”Love, American Style”. Det där, mina damer och herrar, är ett kök som är så långt ifrån vindsvåningsminimalism man kan komma. Komplett med tre målade, knappt synliga damer som pricken över i:et i U:et, S:et och A:et.

Kommentera

