Cutty? Nah, Dennis man.


Jag skäms inte för att erkänna det – Chad Coleman, aka Dennis i The Wire, måste vara en av de hunkigaste männen som finns. Jag håller på att se om säsong 4 nu och montaget när han joggar genom Baltimore på valdagen med Curtis Mayfields ”Move on up” i lurarna är helt episkt. ”Cutty” gör en kort och ganska bortkastad biroll i Green Hornet, som dög som underhållning men ändå kunde varit betydligt bättre – manus av Seth Rogen och regi av Michel Gondry borde ha borgat för högre kvalitet. Tur då att någon har den goda smaken att slänga in mannen i den här Raphael Saadiq-videon.

Bra låt! Tyvärr måste jag säga att jag är otroligt dålig på att hänga med när videos ska ha en komplicerad handling. Jag förstod aldrig den här videon heller.

Taggad

One thought on “Cutty? Nah, Dennis man.

  1. oskar skriver:

    Word,

    Raphael Saadiq måste även han sägas vara något av en den sofistikerade moderna kvinnans dröm (i vart fall sedan prylen han anammat post the way i see it lite mycket först kaftan och sen pimp-suit dessförinnan).

    klippet ca 3.14 in i videon, pure swagger, man bara önskar att man hade fått se mer av det.

Kommentera

