Ah, sport…


…inte världens bästa grej. Jag har aldrig varit den sportiga typen – de enda sporter jag ägnat mig någorlunda strukturerat har varit tennis (knappt ens en sport) och dans (helt klart en konstform). Jag har alltid närt en dröm om att vara grym på basket, som de coola killarna i skolan var – men jag har för länge sedan förlikat mig med att det är försent. Jag fick aldrig ha bollen tillräckligt länge för att lära mig göra något annat än att försvara och störa de bra spelarna. Så fuck a sport – jag fredagspeppar inför kvällens klubbdans istället, helt klart det trevligaste sättet att motionera på. Och pumpar Akinyeles ”Exercise” – mig veterligen den enda raplåten som handlar om att vara i dålig form och älska det. Från rapparen med det svårstavade namnets album ”Vagina Diner” från 1993. Fantastisk albumtitel, förresten.

Taggad

Kommentera

