Thank you Based God


Lil B – jag har läst om honom, och så klart hört hans gamla (i internettid) grupp The Pack och deras monsterhit ”Vans”. Men my (based) god, jag har aldrig lyssnat på allvar förut, och mannen har tagit Lil’ Waynismen till nästa scientologiska nivå. Det här är så nära vi kommer Prince 2010, förutom Prince själv alltså.

När du lyssnat på de mer konventionella (hehe) ”Ellen DeGeneres” (shoutouts till alla som brukade kolla på ”Ellen” förresten, och minns Jeremy Piven, Ari i Entourage, innan han hade ”hår”) och ”I’m Paris Hilton” är du kanske, kanske, kanske (men förmodligen inte) redo för det här:

Nästa nivå av rap efter rap. Är någon av oss redo för den här nivån? Det här är typ den där kometen som slog ned på jorden och gjorde att dinosaurierna dog ut, fast i mp3-form. Damn Based God, you’re doing everything!

Taggad , ,

One thought on “Thank you Based God

  1. […] B the Based God – vad vet ni om honom egentligen? Inget? Då får ni ta och bli familjära. Okej, jag erkänner – jag är mer hooked på hans persona än hans musik, även om jag […]

Kommentera

