Lite julstämning


När jag var liten var Turtles the shit – så mycket att jag och min kompis David var utklädda till Leonardo respektive Rafael på vår skolmaskerad i lågstadiet. Vi var the talk of Ferlinsskolan där ett tag. Och julen är ju lite nostalgisk av naturen, så varför inte att känna på julstämningen i den plågsamma Turtles-julspecialen. Det här var efter att den tredje Turtlesfilmen hade kommit ut, när turtlarna började bli mindre intressanta (när jag såg den andra filmen på bio däremot, då var jag grymt imponerad. Jag minns att jag tyckte att tidningsrubriken ”Ninja Rap is born” var grymt cool – apropå Turtlarnas inhopp i en Vanilla Ice-spelning…)
Om du inte orkar se mer än några minuter av Turtlarnas plågsamma julsångssjungande – inte konstigt i så fall – finns det en bra sammanfattning av min favorit-skräpfilmskritiker, James Rolfe på Cinemassacre, här nere.
Cinemassacre – ”We wish you a turtle christmas”
(I början av del två av julspecialen sjunger Michaelangelo opera. WTF? Strax därefter kommer ”The Wrap rap”, kanske specialens höjdpunkt… Och vad fan är UPPE med Splinter-dräkten? Jag hade kunnat tillverka en snyggare med några hårbollar från närmaste katt.)

Taggad

Kommentera

