Not a hippie, I’m a hippopotamus


Det är tisdag och jag är redan festsugen igen. Det här bådar inte gott. Nog för att tisdagar är dagen jag jobbar till nio, vilket kan få vem som helst att tänka på att bli full som Paul McCartney. Nej, jag vet inte alls vad det syftar på, men vem vet var Gucci Manes tankebanor går. På låten här nere (man får inte embedda videon, sucks for you) festar han hårt med Yelawolf. Jag måste säga att första gången jag såg Yelawolf avfärdade jag honom lite som en gimmick. Men som din mamma lärde dig: Man ska inte döma hunden efter håren, en bok efter omslaget och allt det där. Han må se ut som en skejtarversion av Trent Reznor, men han kan rappa och till och med den Eminem-aktiga Pop the trunk har växt på mig som en parasit.
Festen är här:
Yelawolf feat Gucci Mane – ”I just wanna party”
(En parentes: ”Pop the trunk” är en sjukt smart låt. Yelawolf har hittat ett sätt att komma undan med att rappa om vapen i tredje person på ett vettigt sätt – det löser problemet ”jag är inte en gangster men jag vill berätta om gangstergrejer”, typ. Nog för att andra gjort det, typ De La Soul, men det väldigt smart och fresh för 2010, helt klart.)
(En parentes till: Gucci Mane är en så jävla rolig rappare. Hans vers i den här låten säger nästan allt, men jag måste bara poängtera att han har en refräng där han säger ”Still got that nasal flow, I think I need some Clarityn”. Seriöst, har du hört någon rappa om CLARITYN förut?)

Taggad ,

Kommentera

