Gött E. Borg


Jajamen, tillbaka efter en finfin helg i Göteborg, en minisemester som skattebetalarna (ja, även du) betalat. Som vanligt har jag förtjänat pengarna, om än på lång sikt, genom att bidra till vetenskapen och förhoppningsvis indirekt bidragit till att några kids fått en bättre barndom. Som ordspråket heter, det är aldrig för sent.
En av de bästa saker jag vet är att gå i skivbörsar efter begagnade skivor och DVD:er, och Götet gjorde mig verkligen inte besviken på det området. En av affärerna hade en fantastisk mängd obskyr B-film (jag ångrar faktiskt att jag inte plockade upp Deadly Snail vs Kung Fu Killers) som må vara roligare i teorin än i praktiken, men ändå, kul att se att den finns där. Dessutom tajmade vi in en spontan skivmässa, som bara var tillägnad funk/soul/hiphop/house, vilket gjorde att man slapp gå igenom fyratusen Kiss-plattor. Däremot plockade jag upp den psykedeliska bangern ovan, och några välbehövda klassiker (till exempel den här).
Efter det blev det Dynamiten och Mattmatic på Publik, där vi spelade mer för varandra än publiken – nog för att en barpublik brukar vara måttligt intresserad av musiken i bakgrunden. Dessutom hade de Brooklyn Lager på tapp. Som den gode Per poängterade – när man får betalt i öl är varje extra drucken öl som en löneförhöjning. True that. Allt som allt en bra tripp, och lite av en throwback till Extra Allt-tiden. Det är aldrig fel.

Kommentera

