C.R.E.A.M.


Jag har slackat på bloggen på sistone. Dags att göra en sista push innan bloggsemestern (mitten av juli till slutet av augusti förmodligen). Jag kommer även att slänga upp ett par hiphoprelaterade grejer på Samlingens blogg (eventuellt dubbelposta dem här också, vi får se).
I vilket fall snubblade jag över något jag inte riktigt kan avstå från att dela med mig – bilderna från räden av en mexikansk villa tillhörande en av landets tunga knarkbossar (jag saknar en bra svensk översättning av ”kingpin”, känner jag). Högen ovan visar omkring 22 miljoner dollar i kontanter. Alltid bra att ha lite kontanter hemma så man slipper mecka med kort och så.
Ett par bilder till:

Några automatvapen i guld…

… några vanliga automatvapen, bara några stycken alltså…

… en vanlig garderob…

… ett av sju lejon…

… och en vit tiger. It’s quite rare.
Jag hittade det via ett forum, via ett annat forum. Originalposten är här – men om du läser den, ignorera de hysteriska överdrifterna av typen ”I villan fanns tillräckligt mycket pengar för att betala sjukvårdsförsäkringen för USAs befolkning i 12 år” och ”Mexikanska knarkbossar har så mycket pengar att arabiska oljeschejker framstår som socialbidragstagare i jämförelse”. Eh, nej. Och nej. Jag vet inte heller om allt det här kommer från samma hus eller samma personer. Men man får en bild av den vansinnigt stora svarta ekonomin kring USAs gräns. Vad man kan göra åt situationen fortsätter att vara den där 22 miljoners-frågan.

Kommentera

