‘Narly dude


Jag fick Bernard Wrights debutalbum på posten häromdagen – bara sisådär trettio år efter att det släpptes. Damn. Bernie var bara sexton bast när han spelade in det. Så jobbade kidsen när det inte fanns något Guitar Hero. Jag tror att det var kört redan för oss – Nintendo hindrade mig från att bli funkvirtuos. I vilket fall, såväl ”Haboglabotribin'” och ”Spinnin'” får mig att må sanslöst bra och de är ju dessutom samplade till riktiga rapklassiker båda två, baby. This is for the Gs, and this is for the hustlas, and I wish I was a little bit taller. Eller, det gör jag inte – jag läste i Strages reportagebok att min längd är den ideala för manliga modeller, tydligen. Tyvärr har jag det nog inte där det räknas. Men fuck all that. Vi kan alla känna oss som snyggast i världen om vi steppar ut ur lägenheten med ”Haboglabotribin'”-groovet i Ipoden. Eller i huvudet.

Taggad

Kommentera

