Live at the photoshoot


Jajamen, det är majs första bloggpost, levererad som en rapport från händelsernas centrum – i detta falls Girls with Grills första officiella pressutskicksfotografering. Faktum är att det ändå är en relativt proffsig fotning, även om det är en kompis som fotar. Jag tänker att ju fler stora apparater med paraplyer fastkopplade till sig desto proffsigare är en fotograf. Två paraplyer är i huset, så det måste vara något. Anna, Nanna och deras husrappare MC Tia blir fotade framför skivspelare av den den trevliga och snyggt tatuerade fotografen. MC Tia är den andra kvinnliga rapparen jag träffat på en vecka, det måste vara en trend. 10-talet kommer att bli den kvinnliga rapparens decennium.
Jag är alltså i Köpenhamn, av mig ibland kärleksfullt kallat MILF island, eftersom det finns så många attraktiva mammor här (åk hit om du inte tror mig). De estetiska skilllnaderna slår en så fort man skrider av tåget och börjar tulta omkring i byn – att se en man i extremt ljus jeansdress, hästsvans, lila ryggsäck och en cykel med en liten plastgrej frampå där hans två barn sitter och chillar är inte ovanligt, inte heller en kille i citrongul keps, guldsneakers och översizad vit stickad tröja med armbågslappar. Baren Barbarella (där min DJ-bekant Martin i stan graciöst lät mig spela skivor med honom för något år sedan, hittills enda gången jag spelat skivor i stan) hade en vit van som fungerar som reklampelare som jag såg i dag. På vanen ser man, förutom deras snygga logga, en stor siluett av en tjej som pissar på en gata. I Stockholm skulle man nöjt sig med den snygga loggan liksom.
Efter klädbyte är nu fotosessionen igång igen, och DJ-duon har guldkedjor (tja, ”guld”) på sig till klänningen och kjolen. Så här måste det vara att vara tillsammans med en modell, man chillar på fotosessionen, dricker öl, äter chips, bloggar och har ingen att prata med. Jag påpekade det för fotografen, som i sin tur iofs påpekade att i så fall hade man varit i typ Tokyo istället och hade glidit på stan förmodligen. Så sant, och jag som trodde att jag hittat det slutgiltiga argumentet för att stödja tesen ”bli aldrig ihop med en modell”. Som om du behövde ett.

Kommentera

