Mad mad drama on the internetz


Damn damn… jag är sjuk och det känns som att huvudet är fullt av bomull. Jag är vida känd för min förmåga att kurera förkylning snabbt och intensivt – typ sova i ett och ett halvt dygn i sträck och dricka tio liter vatten när jag vaknar till tillfälligt. Så jag kommer nog att klara mig, tackar som frågar. Lyckligtvis har jag internet till hjälp, en konstant källa till dramatik. Så jag bjuckar på ett par lästips nedan.

Scott Storch raked in hip hop millions and then snorted his way to ruin
Välskriven artikel med en briljant titel, om monsterproducenten som dejtat ”the trio of american flooziedom” (Paris Hilton, Lindsey Lohan och Kim Kardashian), spenderat sjuka mängder cash på båtar, bilar och hus och snortat mer kola än Tony Montana. Uppgång, fall – och kanske uppgång igen? Spännande.

Magnus Linton om spelet mellan lik och lina
Lite mer debatt kring boken ”Kokain – drogen som erövrade världen” som startat ännu en drogdebatt. Det ska bli intressant om debatten kan fortsätta vara så här nyanserad. Magnus Linton verkar ha en förkärlek för mångstaviga ord, för övrigt. Ofta får man läsa en mening två-tre gånger innan den verkligen går in.

Till sist, en artikel om Guru och Solar. Hiphoplegendens död har utvecklats till ett vansinnigt internetdrama med väldigt mycket spekulationer. Tyvärr kan jag ändå inte hålla mig borta från det.

Kommentera

