Pengar styr fortfarande


Nice låt och video från Aloe Blacc, som tydligen är ledmotivet till ”How to make it in America”, en serie jag blivit tipsad om att kolla in. Är den lika bra som den här låten är jag helt klart med. Kul att Aloe Blacc får lite tv-pengar också. Mannen är underskattad, jag gillar särskilt hans fantastiska Dance for life från debutalbumet ”Shine Through”. Någon slags broken beat-hippie-R Kelly-skit som man måste älska. Jag såg Aloe Blacc live i Köpenhamn och var full och glad så när jag såg honom hänga i baren såg jag till att gå fram till honom och ösa beröm över honom och låten. Han var uppenbarligen inte van vid att folk kom fram och överöste honom med stora ord, utan såg lätt överväldigad ut och frågade vad jag hette. Charmigt, jag önskar honom så mycket framgång att han inte längre blir förvånad när fanboys som jag kommer fram.

Taggad

Kommentera

