Spotify-listan 2: 10 låtar jag älskar


Inget avancerat i dag, bara en Spotify-lista med tio låtar som alla är tiopoängare i min bok. Ibland ber folk mig om spellistor vilket jag gärna gör, men jag har liksom inga färdiga eftersom jag inte tycker om att lyssna på musik via Spotify. Inget emot det principiellt, det är bara inte så jag använder programmet – jag använder det som youtube med bättre ljudkvalitet, för att höra hur saker låter. Jag tycker inte att det är värt pengarna att betala för det (även om jag köpte skivor för närmare tusenlappen i dag – jag är old school helt enkelt). Och jag ogillar verkligen att utsättas för vidrig radioreklam i onödan. Det är obehagligt. Helt plötsligt kommer Basshunter in och gastar i ett lågmält Pentangle-album. Fuck that.
I vilket fall, tio sjukt bra låtar här nedan, och två av dem har jag faktiskt upptäckt via Spotify. Ett par av låtarna har jag länkat till härifrån förut, men bra låtar tål att höras om och om igen. Om ni gillar det här med Spotifylistor kanske jag gör fler. Kommentarsfältet kan vara en bra plats att påpeka sådant, så vet jag att någon vill ha mer. I likhet med onda knarklangare är de första smakproven gratis, men till skillnad från dem jobbar jag gratis även i framtiden, om jag får lite love.
Dogmatik – 10 låtar jag älskar

Kommentera

