Get Hype


Bereden väg för herren. Världens genom tiderna bästa musikjournalist och en av mina huvudsakliga inspiratörer vad gäller att skriva om populärkultur har äntligen släppt sin hett efterlängtade bok. Författaren heter Dave Tompkins, boken heter How to wreck a nice beach (är det en bra titel eller? Så klart att det är!). Ämnet är vocoderns historia, vilket med högsta sannolikhet innebär att Dave får diverse ursäkter att fördjupa sig i Science Fiction, Electrorap, robotfantasier och förstås, funk, funk, och mer funk. När jag läser Daves texter blir jag visserligen helt förvirrad eftersom de är fulla av så mycket ordvrängeri och referenser att de ibland blir helt obegripliga. Men jag förstår att de är gjorda av en hjärna som fungerar som min egen. Fast bättre.
Lyssna på låten nedan och tänk er, en hel bok om DET HÄR. Now that’s what’s up.

Taggad

Kommentera

