Kidsen trippar på discon


Jag har en gås att plocka med Kung Bore nu, jag vill ha vår och det pronto. I dag tog jag trots allt en promenad och även om värmen saknades utifrån, fanns värmen i mig med råge. Bra musik kan göra det för mig på det sättet. I det här fallet lyssnade jag på en helt exceptionell mix av DJ Kon, mest känd som ena halvan av Kon & Amir (det är Kon i mitten på bilden, Amir till höger). De har gett ut en massa mixtapes och samlingar och har allmänt tunga rykten i den skivsamlande DJ-världen där soul, funk och disco smäller högt. Själv är jag ganska okunnig vad gäller disco, och kan tycka att mycket disco känns lite glättig och platt – men den här mixen är full av den kvalitativa sorten. Kon gör ofta riktigt schyssta edits av klassiska låtar – hans remix av Chics Good Times (mer känd för vår generation som basgången till Rappers Delight, som kom ut samma år) blåste i alla fall vintermössan av mig. Om du har någon slags kärlek till, eller nyfikenhet på, disco (eller house för den delen) – gå till mannens blogg och ladda ned den här guldklimpen.
Kon – Live on living room FM
Mixen är för Schweizisk radio, och dessutom till ett program som spelas in live på en restaurang. Säg vad?

Taggad

Kommentera

