Ey Puto!


Som jag nämnt tidigare är jag ett stort fan av extramaterial på DVD:er. Särskilt gäller det här filmer som jag växt upp med och sett många gånger. Tillbaka till framtiden har jag sett fler gånger än jag kan räkna till, och den innehåller i stort sett allt jag gillar – åttiotalstonårskultur, science fiction, klassisk matinékänsla, humor. Det är alltså givet att man, när man har småtråkigt, kollar på allt som finns på DVD:n, inklusive klippet märkt ”outtakes”. Här finns den vanliga typen av bortklippta scener – måttligt roliga att se, även om det är konstigt att se Marty McFly springa ut från Doc Browns hus med skateboarden i högsta hugg utan att höra Huey Lewis sjunga ”The Power of love” i bakgrunden. Den stora chocken kommer senare – vid 0.46 i klippet ovan, närmare bestämt. Michael J Fox glider omkring utklädd till latinothug, kallar Christopher Lloyd ”puto”, sin mamma i filmen ”bitch” och säger ”no homeboy for her tonight”? Min barndom kommer aldrig att vara sig lik igen.
Ett annat klipp gör en märkt för livet som Steven Seagal är klippet nedan, från den tredje Tillbaka till Framtiden-filmen. Jag kan inte ens förklara det. Wow, bara wow. Att vi som sett filmen missat det där är en sak, men att de som GJORDE filmen inte såg något? De måste ha märkt det för sent, när scenen redan var inspelad, och sen bara hoppats att ingen skulle se det… De hade inte räknat med Teh power of the internets.

Taggad

Kommentera

