Apropå Miss Badu…


… så har hon precis släppt en ny låt och video tillsammans med Weezy och Bilal. Flummet bara fortsätter, det här är verkligen ute i rymden. Inget du bör kolla på under en syratripp förmodligen. Men videon kanske skildrar hur världen ser ut från Lil’ Waynes synvinkel, vad vet jag.
I kväll ska jag spela skivor och har jag tur (och en öppensinnad publik) kanske jag kan spela den här:

…som Ms Badu plankat hooken till låten ovan i från, alltså. P-Funk-gänget var inte helt klara i huvudet de heller, som bekant. George Clinton var med på någon låt med Del (The Funky Homosapien, Mistadobalina, Gorillaz-Del alltså) läste jag någonstans, där producenten berättade att den gode George passade på att röka crack i studion under session. Den genomsnittlige fyrtiotalisten, he’s not.

Taggad ,

Kommentera

