Gammal smutsig slump

Ol-Dirty-Bastard
Okej gott folk, det här är riktigt läskigt. Jag ville ha en ursäkt att posta något om Ol’ Dirty Bastard i dag, går in på hans Wikipedia-sida och ser att det är exakt fem år sedan hans dödsdag i dag! Det låter som en skröna men det är, som en annan rappare uttryckte det en berömd gång, ”Realer than real deal Holyfield”. Jag måste ha ett sjätte sinne eller något. Hade jag haft en flickvän hade hon kunnat säga ”My baby’s got ESP” och mena det.
I vilket fall, jag ville mest länka till en jävligt rolig historia om Ol’ Dirty, berättad av hiphopbransch-veteranen Dante Ross som jag skrivit om tidigare. Den här historien handlar om när Ol’ Dirty skulle rappa på en LL Cool J-låt – att säga att det ”inte gick som planerat” är en grav underdrift… Kroppsvätskor och skjutvapen är inblandade. Hör historien berättad här.
För övrigt minns jag DNs dödsannons tillägnad Ol’ Dirty, där de pedagogiskt förklarade att han fick sitt namn för att ”det inte fanns någon far till hans stil”. Är det bara jag som tycker att det är lite roligt?
Bonus Beats

Taggad , ,

Kommentera

