He ain’t no joke

joker
Trots att jag uppskattar bra house och techno när jag hör den (vilket jag gjorde i lördags på Physique, utan tvekan) är det ändå något som gör att jag aldrig riktigt fastnar för den musiken fullt ut när jag väl lämnat dansgolvet. Mina hjärtslag går väl i en alltför synkoperad takt. Därför var det så fint när dubstepen började komma, och nu när den blir allt mer hiphoppig, nintendoblippig, aquacrunkig och ”Wonky” på samma gång är jag helt med. Men att skriva om musik är ju typ exakt som att dansa om arkitektur, och att förklara hur obskyra trender i brittisk dansmusik låter är väl i så fall som att skita om skulptur, eller liknande. Lyssna på hur det lät när underbarnet Joker spelade skivor på Sonar i somras istället för att läsa det här:
Joker – live at Sonar 2009
Kolla förresten in killens myspacebild:
jokertron
Respekt. Jag har för övrigt skrivit lite om Joker tidigare här.

Taggad

Kommentera

