Listmani

Lisztomania_1975_1

Topp 10 saker jag känner just nu:

1. Jättemycket snabbare internet hemma – min hjärna kommer att explodera av all populärkulturell kunskap jag ska insupa!
2. Physique i morgon! Tysk maskinmusik till 4 på morgonen. Kommer att kräva metodisk förberedelse. Jag är inte 22 längre.
3. Åka till Goa. Turistindien FTW!
4. The Game, Gucci Mane & Timbalands ”Krazy” – kanske veckans låt?
5. Gucci Manes ”Dangers not a stranger” – helt säkert veckans låt.
6. Ny film av Donnie Darko-regissören Richard Kelly, The Box, med Sverigepremiär i kväll. Den kanske är skräp, men i så fall lär den vara skruvat skräp.
7. Att glömma bort hur roligt 30 Rock är – och sedan börja kolla på det igen. Säsong 3 är helt otrolig, och de har redan börjat på 4:an. Om du missat en av de bättre komediserierna de senaste åren har du något att ta igen.
8. En lite roligare skoldag än vanligt påminde mig ännu en gång om att psykologi är det roligaste som finns… Efter musik förstås.
9. Lil Waynes nya mixtape ”No Ceilings” släppt!
10. Att vara trevlig mot kassörer och annan servicepersonal. Belöningen är ofta omedelbar!

Topp 5 saker jag inte känner fullt så mycket:

1. Köpa skor på rea som visar sig vara SJUKT osköna, såpass att man får ont i foten och inte kan ha dem!!! Även du, Adidas?
2. November. Vädret, för att vara specifik.
3. Att försöka koppla in ett ljudkort – varför är det så svårt?
4. Både SVD och DN har blivit sämre – SVD är fulare och deras kulturbilaga på fredagar inte lika fät som förut. DN har stoppat in På Stan i fredagsbilagan vilket spontant känns sjukt mycket sämre. Eller så är jag bara ovan.
5. Facebook har också blivit sämre – jag får informationsoverload! Förmodligen är den förändrad för att passa den yngre generationens hjärnor. Evolutionen har redan lämnat mig i dammet.

Kommentera

