Hear ye, hear ye – it’s a top twent-ee

2008-12-30-images-topten
Jag har fått snabbare internet, och det ska vi fira! Eftersom youtube blivit ännu mer lockande än förut i och med att jag inte behöver vänta på att videorna ska ladda (hemskt att jag haft det så förut – det måste bryta mot någon FN-konvention) är det dags för – en topp 20-lista! Närmare bestämt över mina favoritmusikvideos någonsin! Det blir bara officiella videos, inga liveklipp, talkshowframträdanden eller liknande – utan bara de 20 mest inspirerande videos jag vet. De som får en att vilja springa ut på gatan, pussa första bästa tant och sedan starta ett band, lära sig ett musikprogram, ställa upp i Idol eller starta en blogg döpt efter den vetenskap som försöker att systematiskt skildra en kyrkas lära och trosåskådning.

Ta nu det här med en nypa salt – jag kommer att utse mina topp 20-videos fler gånger, det finns flera hundra videos som jag tycker är bland de 20 bästa som någonsin gjort. Låter det motsägelsefullt? Det är det inte. Stay tewnd. /Matte

PS – Just ja, när jag startade den här bloggen lovade jag mig själv att inte sno idéer av andra utan att ge dem cred för det (i min allra första post, faktiskt). Så även om ni alla vet det var det Fredrik Strage som kom på det här med att göra youtubelistor. Han fick till och med ett journalistpris för det. Slapp han fängelsestraff för det där andra förresten? Antar det. DS

Kommentera

