Så underskattad: Valery Gore

up-ValeryGore
För omkring ett halvår sedan upptäckte jag den kanadensiska sångerskan och pianisten Valery Gore, och sedan dess har jag funderat över varför hon inte är större än hon är. Rimligtvis borde åtminstone några tusen svenskar vara potentiella fans, med tanke på hur många som gillar Regina Spektor och Frida Hyvönen. Valerys album ”Avalanche to wandering bear” är i alla fall sjukt bra. Tyvärr finns det inte på Spotify, men här är i alla fall en liveversion av en låt från skivan, så du får en aning om vad det handlar om:

Great lakes är fin men den är inte en av mina favoriter från skivan nödvändigtvis. Lyssna på Scared:
Valery Gore – Scared
Bra grejer om du frågar mig. Älskar när musik är funkig och vacker på samma gång. Jag har till och med gjort ett porträtt av Valery som en annan fanboy (men det håller jag för mig själv tills vidare) . Kolla upp albumet om du gillar vad du hör.

Taggad

Kommentera

