Bevittna Fit-igheten


Jag har diggat Roots Manuvas ”Witness the fitness” sedan den kom (Guds år 2002, om jag inte misstar mig). Däremot hade jag inte sett videon förrän i går (då jag hade en fantastiskt oproduktiv dag framför datorn). Riktig skönt att få se profeten i hårdträning för att spöa några dagisbarn i ägg-och-skedlöpning och andra subolympiska idrottsgrenar. Den gången jag såg Roots Manuva live var han tyvärr ganska kass, uppbackad av ett sunkigt liveband samt med extremt dåligt minne för sina egna texter. I och för sig var det på Roskilde, så han kanske hade tagit lite väl intensivt sällskap av Christianias finest innan.
Han borde ha hållit sig till armhävningar och råa ägg, kanske lärt sig av en professionell entertainer som Will Smith:

Taggad ,

Kommentera

