Spotify-rekommendation: Mayer Hawthorne

mayer-hawthorne-album-cover
Om du som jag behöver städa upp lite hemma kan jag rekommendera att du låter Mayer Hawthornes nya album ”A Strange Arrangement” gå i bakgrunden. Den gode Mayer skiter totalt i att låta modern, utan vill låta exakt som klassisk smooth gruppsoul från 60-70-talet, typ Dells, Delfonics, Stylistics, och så vidare. Det viktigaste för mig är dock att han är en bra låtskrivare. Om du inte är nere med Just Ain’t Gonna Work Out, vet jag inte riktigt vad jag ska säga till dig.
Jag kommer att slänga upp en jävligt smooth playlist på bloggen snart, full av katter och kissar med stämsången i check, kostymerna på, och dansstegen och fingerknäppningarna i synk. Det blir bara klassiker, men hey, de är klassiker av en anleding. Tills dess, kolla in mr Hawthornes 2009-variant av genren och se vad du tycker.
Mayer Hawthorne – A Strange Arrangement
(Om du gillar soulmusik och bor i Uppsala, glöm för all del inte att gå på Soulvilles klubbkvällar. Soulville har även en musikblogg här.)

Taggad ,

Kommentera

