Indianmbient

pocahaunted 3
Denna söndag guds år 2009 påbörjar jag med att lyssna på Pocahaunted, en flummig duo från Amerikatt som kallats ”The Olsen Twins of Drone”. Och varför inte? De har tydligen släppt en handfull album med minimal distribution. Albumet jag lyssnar på nu, ”Island Diamonds”, kan kallas någon form av ambient etnodub, kanske? Bra grejer är det i alla fall. Det finns tydligen en stor scen av den här typen av band, som jag precis håller på att upptäcka. De släpper grejer på typ kassett i tre exemplar eller nåt sånt och gör ett album i veckan. Och ser ut så här på konserter:
pocahaunted2
Pocahaunted verkar ha släppt ett helt album inspirerat av Tom Tom Club också – happy, happy, joy, joy! Det försöker jag höra nu. Men vill du flumma lite kan jag varmt rekommendera Island Diamonds:
island diamonds
Jag hittade albumet på eMusic, en underskattad (och billig!) betaltjänst för mp3:or som jag kanske skriver om någon gång. Är du nyfiken på Pocahaunted kan du smarra lite på en aptitretare nedan:
Pocahaunted – Iron Shirt
PS – Put on a Iron Shirt, and chase Satan out of urrt! DS

Taggad

Kommentera

