I väntan på grungerevival

Är det inte dags snart? I Köpenhamn såg man tjejer med flanellskjorta, shorts, låga svarta converse och höga svarta tubsockar (viktig detalj som tar det från ”ironiskt” till ”real”). Min kära vän Anna hatade hårt på mig för att jag tyckte att stilen var cool, men hey, man ser den inte här i alla fall. En av mina favoritlåtar från eran ser ni ovan. Postradiogrungeband som Nickelback har svärtat ned den här typen av rock, men jag spelar luftgitarr till det här i alla fall.
En dänga till, som jag inte får embedda. Senare än den riktiga grungevågen men ändå omöjligt att värja sig emot.
Popgrunge!!!

Taggad , ,

Kommentera

