Alf revisited

Jag var ett stort fan av Alf när jag var liten. Ni vet, den håriga orangea utomjordingen som kallades Gordon Shumway på sin hemplanet och kraschade hemma hos familjen Tanner som tog hand om honom. Jag rockade till och med ett Alf-örngott på min huvudkudde back in the day. Då tyckte jag att serien bara var rolig, men när jag nu ser några av de gamla klippen från serien blir jag chockad av den surrealistiska, nästan David Lynch-aktiga stämningen som ofta kunde infinna sig i serien. Eller har jag fel?

Taggad

One thought on “Alf revisited

  1. Andreas Månsson skriver:

    Alf äger! Jag uppskattar speciellt avsnitt när grannen Mrs ochmonek, tjuvkikar på alf, där alf utbrister: ” Mrs ochmonek?, vilket konstigt namn det låter som ett stavfel!”. Signaturmelodin till alf är skrivet och spelat av ett par fusion-hjältar bl.a spelar Vinnie Colhuita( Sting, Frank Zappa m.m) trummor! : )

Kommentera

