Åh, Uppsala…

uppsala3

HIT istället!

som Markus Krunegård sjöng. Hör mig prata om mitt Uppsala i en och en halv timme i Mitt P3 Hood HÄR. Torsdagen den 19:e februari är det som gäller. Programmet ligger upp i en månad ungefär (alltså till mitten av mars).

(Tillägg: Av någon anledning läses den här bloggposten nästan dagligen, av folk som googlar på ”Uppsala” verkar det som. Programmet ligger tyvärr inte kvar på P3s hemsida, får se om jag kan lägga upp det någon gång på bloggen.)

Några saker som klipptes bort – Uppsalas Hardcorehjältar Shellfire, Den fantastiska soulklubben Boogaloo och deras originella affischstil, att Elin Alvemark var med och hade klubb på Migo, Hugosfikan och hur vi var tvungna att hyra högtalare till Extra Allt den första tiden (och ta taxi med ljudgrejerna eftersom ingen av oss hade körkort – damn Uppsalakids!). Men programmet är fint, är du uppvuxen i Uppsala och i 27-årsåldern lär du känna igen dig. /Matte

Taggad

3 thoughts on “Åh, Uppsala…

  1. Erik skriver:

    Fint program! Vet dock inte vad som gjorde störts intryck, Lill Lindfors eller den mentala bilden av Oskar i tuppkam

  2. Johan Hellström skriver:

    Hej!

    Inser att det var länge sedan du skrev den här bloggposten och ännu längre sen Shellfire var aktiva. Men jag minns en fyralåtars demokassett med dem som jag lyssnade flitigt på typ sommaren 1997 och skulle så gärna vilja höra bandet igen, vet du något sätt man kan få ta på bandets gamla material?

    • Dogmatik skriver:

      Hej! Ja det var ett tag sen jag skrev på bloggen över huvud taget… Vet spontant inte om Shellfires låtar finns nånstans på nätet, men jag kan kolla med en av medlemmarna som jag känner litegrann. /Matte

Kommentera

